Sunday, March 5, 2017

"BeFit 2017" teekonna algus

Hei!


Võtsin julguse kokku ja otsustasin ka "BeFit 2017" konkursil osaleda. Juba eelmisel aastal elasin tublidele kaalulangetajatele hoolega kaasa. Nüüd tekkis tahtmine ka endal osaleda. Oma blogis üritan teha kokkuvõtteid oma teekonnast “paremas vormis minani” ja kirjutada ka muudel treeningute, toitumise ja tervisliku eluviisidega seotud teemadel.


Te küsite MIKS ma osalen konkursil? Nii paljud on öelnud: "Aga Su kehakaal on normis ja kõik on ju tip-top?!" Näitajad on tõesti normis, aga alati annab kõige kallal nuriseda. Viimaseks lükkeks konkursil osalemiseks andis reis, mis keeras mu vormi veel rohkem tuksi. See oli üks mu mitteaktiivsemaid reise, kuna tegu oli suuremalt jaolt rannapuhkusega, aga samal ajal ei saanud toiduga koonerdatud. Mulle väga meeldib Aasia köök ja seega tahan kõike proovida. Kuigi ma olen vahel enda vastu range, siis reisdel luban endale enam-vähem kõike. Kui nüüd kaalu vaadata tuli reisiga ainult 1 kilo juurde, aga vorm on küll tunduvalt kehvemaks läinud ja võhma pole üldse enam. Jäin vahetult enne reisi haigeks ka ning seetõttu jäi trenn soiku. Sel nädalal alustasin uuesti treeningutega ning selline tunne oli nagu oleks täitsa nullist alustanud - võhma üldse ei olnud ja mitu päeva oli selline “peksa saanud” tunne ja kõik lihased valutavad. Seega kokkuvõtlikult öeldes - tahan lihtsalt paremasse vormi saada, eriti kui lõpetamine on varsti varsti tulemas. Kui konkurss läbi saab, ei löö ma kõigele käega, vaid rühin ikka samas vaimus edasi.


Minu lemmiksöök reisil - Kothtu Rothi kanaga. See on üks Sri Lanka traditsioonilisemaid toite, mida tehakse nö "ülejääkidest". Seal on pannkoogid pisikesteks tükkideks lõigatud, köögiviljad, kana, soja jm kastmed. Ülimaitsev - seal see üleliigne kaal tuligi! :)
Konkursil osalen ikka pigem enda motiveerimiseks ja rajal püsimiseks kui auhindade pärast. Kui ma saavutan parema vormi, siis olengi juba võitja! Ja EI, ma ei plaani osaleda bikiinifitnessi konkursil, tahan lihtsalt saada oma keha rohkem toonusesse. Ma loodan, et konkursi raames ma nii kergesti enam ahvatlustele järgi ei anna ja teen rohkem tarku valikuid toitumise osas. Oma toite trackin MyFitnesspali abil, mis on asendamatu abimees ja tänu millele kaotasin eelmisel kevadel üsna vähese ajaga umbes 5kg. Loomulikult ei keela ma endale päris kõike ära, aga kui luban nt endale väljas söömist, siis kompenseerin selle trenniga. Olen juba pikemat aega üritanud tervislikult toituda, aga reis keeras kõik nässu - suhkru ja nisutoodete üledoos! Olen vaikselt hakanud proovima ka meal-preppimist, aga tean, et peaksin sellele rohkem rõhku pöörama.  Raskeks teeb asja juures see, et nii tore on kolleegidega koos lõunal käia. Kui käingi väljas lõunat söömas, siis üritan sealt kõige tervislikuma kraami välja valida, saegli söön suppi.
Mis puudutab meal-preppimist, siis juba oma teekonna esimesel õhtul toimus areng - peale trenni läksin koju ja preppisin mitme päeva lõunad valmis. Pildid ütlevad rohkem kui tuhat sõna! :D Puder ei näe just kõige ilusam pildil välja, aga maitses ülihea (täisterakaerahelbed, munavalge, Fasti šokolaadipulber, banaan, kaneel, külmutatud kirsid, peale šokolaadipuding ja maapähklivõi). Eile sõin esimest korda lõunat kontoris ja mul sai kõht nii täis, et sundisin end vahepeala ajal (4h tunni möödudes!) uuesti sööma. Seejärel läksin trenni ja pärast seda oli õhtusöögi aeg. Mul jäi ikka nii palju kaloreid eile kasutamata, aga mul oli kõht nii täis ja unistasin ainult magamaminekust. Tean, et peaksin end harjutama tihedamalt sööma. Praegu on päevakavas 3 põhisöögikorda ning 1 või 2 vahepala. Rääkisin ka treeneriga sel teemal ja ka tema väitis, et pean kindlasti oma päevast kaloraaži tõstma vähehaaval, muidu ei tule tulemusi.






Lisan siia pildid u 2 nädalat tagasi tehtud puhkuselt, mis annavad mingisugusegi pildi minu hetkevormist. Alustasin oma teekonda 1. märtsil. Käisin hommikul ka MyFitnessis kehaanalüüsi tegemas. Tulemused olevat väga normis, sh rasvaprotsent, aga treener arvas, et võiksin kasvatada lihasmassi. Ta ütles, et peaksin suurendama lihastreeningute osakaalu ja vähendama kardio osakaalu. See on mulle parajaks katsumuseks, kuna mulle väga meeldivad kiired rühmatreeningud, eriti BodyJam, BodyCombat jms ja teiseks, ma olen alati olnud pigem kardio-tüdruk kui jõusaalihunt ning mul võib küll võhma olla, aga ma ei jaksa sageli lihastrenni teha. Naljakas on veel see, et kuigi ma suudan tund aega korralikult combatis vehkida, ei jaksa joosta pikka maad. Loodan, et konkursi raames tuleb mul võhma juurde ja saan kevadel õues ka natuke pikemaid distantse joosta. Võibolla jõuan kunagi isegi mõnele jooksuvõistlusele?! ;) (NB! Ma pole kunagi suurem jooksuarmastaja olnud!) Tean ka, et ma ei suuda rühmatrennidest täiesti loobuda, aga üritan neid siis jõusaaliga ühendada. Seega minu eesmärgiks on selle kahe kuu jooksul saada rohkem lihast, alustades selleks treenimist tasa ja targu. Mis ma treenerilt enese jaoks uut teada sain, on see, et ta soovitas pigem enne jõutrenn ära teha ja siis rühmatreeningusse minna - ma olen kogu aeg vastupidi teinud. Ta arvas, et muidu väsitan end rühmatreeningus täiesti ära ja ei suuda endast jõusaalis maksimumi anda. Eile sain ka selle läbi kogetud - peale korralikku kardiotrenni olin ikka üsna läbi ja väga palju jõudu polnud.


Toitumine mängib väga suurt rolli minu eesmärkide saavutamisel. Üritan selle kahe jooksul piirata tunduvalt magusa ja alkoholi tarbimist. Tegin seda eelmisel kevadel ka ja see andis tõesti kiireid ja häid tulemusi. Muideks avastasin nüüd viimane kord oma pikal lennureisil sellise vahva saate nagu "How to lose weight well" - ma muidu pole suur tõsielusarjade fänn, aga see oli tõesti huvitav. Seal on paaris kaks sõpra, kes pannakse omavahel "võistlema" - mõlematele määratakse erinev dieet. Nii põnev on jälgida, missuguseid dieete olemas on ja kuidas paremaid tulemusi saavutatakse. See ei tähenda nüüd, et ma väga dieeditamist propageeriks, ma jääks pigem siiski kindlaks tervislikule toitumisele ja that's it! Trenni meeldib mulle väga teha ja ma vihkan, kui mulle tehakse märkuseid, et “oi jälle trennis või, kuidas Sa viitsid?”. Treening ja tervislik toitumine on kui eluviis mitte kui enesesundimine nagu seda ütleb ka mu blogi pealkiri. Usun, et fitnessinimesed mõistavad väga hästi seda.


Tean, et see kaks kuud ei saa kerge olema ja et see nõuab korralikku pühendumist. Raskeks teeb selle perioodi lisaks veel see, et lisaks tööl käimisel, kirjutan samal ajal ka oma magistritööd. Väga raske on kõigeks aega leida, aga tahan selle konkursiga tõestada kõigile, et kes teeb, see jõuab. Ja sõbrakesed, ärge olge palun pahased, kui ma nii sotsiaalne pole ja kui ma vahepeal teie maitsvatele roogadele ja alkoholile “EI” ütlen. Konkurss on hea viis enese proovilepanekuks - kui palju tahtejõudu meis tegelikult on?!

Kirjutamiseni!


No comments:

Post a Comment